Notiks lekcija par reklāmas vēsturi

06/01/2017
Izdrukāt
Attēls no LNB Sīkiespieddarbu krājuma
Attēls no LNB Sīkiespieddarbu krājuma
1

Trešdien, 11. janvārī, plkst. 18.00 Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) Konferenču centrā (-1. stāvā) notiks komunikācijas stratēģa Zigurda Zaķa un filozofijas doktora Toma Ķenča lekcija par reklāmas nozares vēsturi. Tā papildinās LNB 6. stāvā apskatāmo izstādi "Reklāmas slepenā dzīve" un sniegs padziļinātu ieskatu starpkaru perioda preču un pakalpojumu reklāmu plānošanā un tendencēs. Ieeja bez maksas. Iepriekšēja pieteikšanās uz pasākumu nav nepieciešama.

Z. Zaķis klātesošos iepazīstinās ar tematu "Kā iekļūt tavā galvā – reklāmas stratēģiskās plānošanas pirmsākumi". Komunikācijas stratēģiskās plānošanas arods aizsākās ap 1968. gadu Lielbritānijā. Tomēr tā pirmsākumi meklējami jau 20. gs. 20. un 30. gados – laikā, kad Latvijā radīti arī izstādē "Reklāmas slepenā dzīve" aplūkojamie darbi. Tolaik Amerikas Savienoto Valstu reklāmas nozarē notika neliela revolūcija, kuras centrā – "zinātniskā reklāma" un jaunas, "zinātniskas" reklāmas satura plānošanas pieejas.

Savukārt T. Ķenča stāstījuma pamatu veidos atskats uz starpkaru perioda vides reklāmām, ar unikāliem materiāliem papildinot izstādes ekspozīciju. Turpretī ieskats mūsdienu vides reklāmās no dzimtes kritikas perspektīvas ļaus ne tikai apzināties trūcīgi ģērbto laikmeta garu, bet arī saskatīt reklāmas veidošanas stratēģiju un patērētāju segmentācijas instrumentu ietekmi uz radošajiem risinājumiem. 

LNB izstāde "Reklāmas slepenā dzīve" ir veltīta starpkaru perioda reklāmai un to veido vairāki simti mazā formāta preču un pakalpojumu reklāmas dažādos medijos. Izstādē aktualizēta tēma par dzimtes konstruēšanu reklāmās.

Dažādi mazo formu reklāmas materiāli mūsdienu skatītājam kā spogulī sniedz iespēju saskatīt atšķirības komunikācijas kultūrā, iespieddarbu tehnikā un laikmeta dzīvē, kurā vienmēr atbalsojas arī reklāma.

Aktuālā dzimtes izpratnes un konstrukcijas tēma izstādē ļauj satikties vitālām tautumeitām ar švītīgām modes dāmām, smēķējošiem patriotiem un saldu liķieru dzērājiem. Citi eksponāti iepazīstina ar dažādiem drukātās reklāmas aspektiem: iespiedtehnikas attīstību mazā formāta darbos, pārdošanas ziņu izklāstu veikalu plakātos un skrejlapās, karšu izmantošanu mārketingā un valodas līkločiem pa pastu pasūtāmo preču katalogā, kas ved caur intīmo pie okultā.

Izstādi veido LNB sīkiespieddarbu un kartogrāfisko krājumu materiāls.

Tā būs apskatāma līdz 27. augustam. Ieeja bez maksas.

Izstādes organizētājs: Latvijas Nacionālā bibliotēka
Izstādes kurators: Toms Ķencis
Izstādes māksliniece: Tatjana Raičiņeca

 

Papildu informācija:
Augusts Zilberts
Sabiedrisko attiecību speciālists
Latvijas Nacionālā bibliotēka
Tālr.: +371 26472501
E-pasts: augusts.zilberts@lnb.lv